Sky Radio kan terugkijken op een geslaagde kerstperiode. Van 26 november tot en met 26 december bereikte het non-stop muziekstation 6,1 miljoen luisteraars. Dit blijkt uit onderzoek uitgevoerd door RadioCall, onderdeel van GfK, in opdracht van Sky Radio.
De zender werd traditiegetrouw omgedoopt tot ‘The Christmas Station’. Op kerstavond, eerste kerstdag en tweede kerstdag luisterden volgens het onderzoek maar liefst 3,5 miljoen Nederlanders naar Sky Radio.
Bovendien steeg het aantal mensen dat het meest naar Sky Radio luistert in de kerstperiode met maar liefst 15% ten opzichte van vorig jaar. Ook online bleek het station populair. Op 24 december werd het huidige record verbroken en was het aantal streamluisteraars maar liefst 270.620. In totaal steeg het aantal streamluisteraars ten opzichte van vorig jaar met 15%.
“Het is echt topsport voor ons Sky-team om alles in de drukke kerstmaand vlekkeloos te laten verlopen”, zegt Uunco Cerfontaine, Radio Director Sky Radio, trots. “De kickoff met Abba, het exclusieve interview van Sky Santa met Ed Sheeran, de grote Disney Actie, de Xmas Top 50 en natuurlijk 24 uur per dag non-stop kersthits programmeren. Dat we hiermee ruim 6 miljoen luisteraars een plezier hebben gedaan, is echt fantastisch. Nog 11 maanden geduld en dan starten we weer als The Christmas Station. Ik heb er alweer zin in.”
Wat de effecten van de kerstmuziek op de officiële luistercijfers van het NLO zijn, wordt pas 18 januari duidelijk. Dan verschijnen de cijfers over de periode november/december. [RadioWereld.NL]