Zoek
Sluit dit zoekvak.

Arie Boomsma snapt Loden Leeuw niet

Arie Boomsma weet niet wat hij van de nominatie voor de Loden Leeuw moet vinden. De prijs wordt gegeven aan de irritantste bekende Nederlander in een reclame.

Arie Boomsma weet niet wat hij van de Loden Leeuw moet vinden, de prijs die het programma Radar jaarlijks uitreikt aan de irritantste bekende Nederlander in een reclame. Boomsma is een van de genomineerden. “Ik begrijp het doel niet van dit initiatief”, zegt hij via Twitter. “Moeilijk om daar goed op te reageren.”

Boomsma maakt reclame voor koffie van Douwe Egberts. “Moet je zo’n verkiezing afdoen als vervelend gevolg van de cynische tijdgeest, de drab die door de gemakzuchtige kritiekcultuur sijpelt?”, vraagt de presentator zich af.

“Of is het een nobel journalistiek initiatief, kritisch als waakhond van marketing en reclame? Dan is het flauw me niet aangesproken te voelen”, reageert de 37-jarige Boomsma.

Toch weerhoudt de nominatie van de Loden Leeuw Arie er niet van om in de toekomst nog eens in een reclame te verschijnen. Hij heeft de reclamespot naar eigen zeggen met veel plezier gemaakt. “Goed merk, leuk team, zakelijk interessant en zelfspot. Ik zou het morgen weer doen.”

De Loden Leeuw wordt maandag 9 januari uitgereikt in het TROS-programma Radar.

[Novum]