Derde radiogroep van de VS slokt Susquehanna op

Cumulus Media heeft, samen een groep van investeerders, de Amerikaanse radiogroep Susquehanna gekocht. Met de verkoop gaat een bedrag van $1,2 miljard gepaard. Het is de bedoeling dat de verkoop in het eerste half jaar van 2006 afgerond wordt.

Het is de bedoeling dat de 33 radiostations van Susquehanna ondergebracht gaan worden in een nieuw op te richten bedrijf: Cumulus Media Partners. De aandelen hiervan zullen in handen zijn van Cumulus Media en de drie andere investeerders. Dit zijn: Bain Capital, the Blackstone Group en Thomas H. Lee Partners. In ruil voor 25% van de aandelen zal Cumulus Media vier van haar eigen radiostations gaan onderbrengen bij het nieuwe bedrijf. Twee van deze stations bevinden zich Houston, de andere in Kansas City. Daarnaast zal Cumulus Media de radiostations gaan leiden.

Door de koop van Susquehanna wordt Cumulus, op basis van omzet, de derde radiogroep van de Verenigde Staten. Alleen Clear Channel en Infinity Broadcasting zijn groter. In 2004 behaalde Susquehanna met haar 293 radiostations een omzet van $284,5 miljoen. Susquehanna behaalde in datzelfde jaar met haar 33 stations in San Francisco, Dallas, Houston, Atlanta, Cincinnati, Kansas City, Indianapolis en York (Pennsylvania) een omzet van $228,9 miljoen. [BillboardRadioMonitor/R.S./Radio.NL]

Gerelateerde berichten