Discovery Networks lanceert nieuwe crime-zender ID

Discovery Networks, moederbedrijf van mannenzender Discovery Channel en vrouwenzender TLC, lanceert crime-zender ID (Investigation Discovery) als 3e tv-zender in Nederland. Met ingang van 18 juni zijn alle promo’s, de zenderstem en de on air marketing & communicatie in het Nederlands.

De non-fictiezender, beschikbaar in 50% van de huishoudens, krijgt vanaf 1 juli ook een geheel nieuwe vormgeving. De crime-zender ID is momenteel grootste crime-zender van Nederland en de ‘number 1 investigation network’ in de Verenigde Staten.

Jochem de Jong, algemeen directeur Discovery Networks: “ID heeft enorm veel potentie: uit onderzoek blijkt dat crime en mysterie een populair genre is in Nederland. Daarom bedienen wij liefhebbers van crime nu met een 24 uurs tv-kanaal. Kijkers van ID laten zich graag meeslepen met de spannende verhalen en willen per se de oplossing van de case achterhalen: de kijktijd van ID is veel langer dan die van andere zenders.”

De grootste crime-zender van Nederland
Vanwege het feit dat kijkers de puzzel willen oplossen, heeft ID veruit de langste kijktijd van Nederland. In de doelgroep Vrouw 20-49 kijken vrouwen 98 minuten achtereen; dit is 20 minuten langer dan de daaropvolgende zender RTL4 en 45 minuten langer dan Nederland 1. In de doelgroep 20-49 kijken mensen gemiddeld 76 minuten naar de zender. De real life crimezender heeft een marktaandeel van 1,1% in de doelgroep Vrouw 20-49. De zender bereikt gemiddeld ruim 2 miljoen mensen per maand (jan-mei 2013). Net als de andere zenders in Discovery Networks’ portfolio, zendt ID 24 uur per dag real life programmering uit. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten