Het nieuwe album van Trijntje Oosterhuis wordt op 15 januari gratis bij de zaterdageditie van het AD geleverd. Het is voor het eerst dat een album van een Nederlandse artiest via een krant verschijnt. De oplage van het AD wordt eenmalig verhoogd tot 750 duizend exemplaren. Daarmee wordt het album Sundays in New York volgens de krant één van de best beluisterde albums van het jaar.
Oosterhuis nam de plaat in de zomer van vorig jaar op in de beroemde Capitol Tower Studios in Los Angeles, in samenwerking met producer John Clayton.
De zangeres is erg trots op haar nieuwe album en de samenwerking met het fameuze Clayton-Hamilton Jazz Orchestra. Trijntje Oosterhuis: ‘Met het opnemen van Sundays in New York is voor mij een lang gekoesterde wens in vervulling gegaan. Opnemen met een wereldberoemde big band in de voor mij heilige Capitol Studios hield ik tot voor kort voor onmogelijk. Werken met de top in de Amerikaanse soul- & jazzwereld heeft het uiterste van mijn kunnen gevraagd en dat vond ik heerlijk. Het zoeken en zelf schrijven van nieuw repertoire was ook een mooie uitdaging. Ik zeg het eigenlijk nooit over mijn eigen albums maar ik ben oprecht trots op hetgeen we hebben opgenomen. Ik voel me bevoorrecht dat het AD me hierin steunt. Dat zoveel mensen juist deze plaat gaan horen, is voor mij een droom die uitkomt. Het zou me verbazen als bekende collega’s van me dit niet navolgen.” Eerder werden in enkele Europese landen al albums van Prince gratis bij een krant geleverd.
De krant werkt samen met EMI Music Netherlands. Christiaan Ruesink, Hoofdredacteur AD: ‘We zijn er trots op dat we het nieuwe album van Trijntje Oosterhuis op zaterdag 15 januari gratis aan onze lezers kunnen aanbieden. Voor ons een uniek cadeau aan de lezers én een geweldig experiment. Zeker omdat Trijntje een van de beste zangeressen van Nederland is. De verhoogde oplage van het AD bedraagt die dag zo’n 750.000 exemplaren om zeker te zijn dat zoveel mogelijk mensen van de muziek en de krant kunnen genieten.’
Erwin Goegebeur, Managing Director EMI Music Benelux: ‘Voor een eigentijds muziekbedrijf als EMI Music is het belangrijk om nieuwe distributiekanalen te verkennen. De omvangrijke campagne en oplage in samenwerking met het AD laat ons bovendien toe om een groot publiek te laten kennismaken met dit gloednieuwe album van één van Nederlands belangrijkste en meest talentvolle zangeressen ooit. Natuurlijk hopen we op die manier duizenden nieuwe fans voor haar te winnen.’ [Radiowereld.NL]