Animatiefiguurtje Loeki de Leeuw krijgt eigen glossy

Loeki de Leeuw, het animatiefiguurtje dat tussen 1972 en 2004 te zien was in de reclameblokken bij de publieke omroepen krijgt zijn eigen glossy-tijdschrift. Op 15 november komt de 100 pagina’s tellende Loeki in de winkels te liggen.

Animatiefiguurtje Loeki de Leeuw krijgt eigen glossy Loeki was in het verleden te zien in maar liefst zevenduizend filmpjes die ongeveer vier seconden duurden. In 2010 was Loeki voor het laatst te zien. In het tijdschrift duiken de makers voor deze LoekiGlossy in de rijke geschiedenis.

Wat komt er kijken bij het ontwikkelen van een karakter, het produceren van deze fraaie ambachtelijk gemaakte animaties, hoe is de kreet ‘Asjemenou!’ ontstaan en in welke mate werd Ster-censuur toegepast om het imago van bepaalde producten hoog te houden?

Louise Geesink nam in 1984 het Loeki-stokje over van haar vader Joop Geesink, de bedenker van het figuurtje: “Dit tijdschrift is een prachtige kans om de leeuw opnieuw in de schijnwerpers te zetten.” In deze glossy staan ook interviews met Harry Piekema (oud-supermarktmanager Van Dalen) en acteur Frank Lammers. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten