De kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het eerste kwartaal zijn bekendgemaakt. Albert Heijn, Beekse Bergen, Diesel, Gamma, Hersenstichting, Lidl, Mega Reclame Talentjes, Mora, Pricewise en Rijksoverheid maken kans op de Ster Gouden Loeki 2018.
Een onafhankelijk publiekspanel heeft de nieuwe tv-commercials gezien en beoordeeld. Hieruit zijn de volgende kwartaalwinnaars naar voren gekomen, in willekeurige volgorde. Ze maken aan het eind van het jaar allemaal kans op de Ster Gouden Loeki.
Kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki
– Albert Heijn met ‘Stamppotjeschaatsen’ (TBWA/Neboko)
– Beekse Bergen Attractiepark met ‘Safari Resort’ (Today is Canday)
– Diesel met ‘Keep the world flawed’ (Publicis)
– Gamma met ‘Verhuizen’ (Joe Public)
– Hersenstichting met ‘Hersenaandoening zet je leven op z’n kop’ (DEAR)
– Lidl met ‘VitaMini’s’ (Etcetera)
– Mega Reclame Talentjes met ‘Lerarenstaking’ (Beyenmeyer)
– Mora met ‘Kinderfeestje’ (Alfred)
– Pricewise met ‘Energie vergelijken: je komt nooit in het donker te zitten’ (Pricewise)
– Rijksoverheid met ‘Hey! Het is oké, maak depressie bespreekbaar’ (Publicis)
De 23 Ster Gouden Loeki winnaars van de afgelopen jaren: KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010), T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011), Telfort ‘Lekker lang bellen’ (2012), a.s.r. ‘Olli’ (2013), KNGF met ‘Buddyhond’ (2014), Albert Heijn ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ (2015), Jumbo ‘Helemaal Kerst met Jumbo’ (2016) Albert Heijn met ‘Appie Christmas’ (2017)
Ster Gouden Loeki
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste, populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials zijn opnieuw aan een onafhankelijk panel van GFK voorgelegd, met als resultaat een top 10. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50% bepaald door het publiekspanel en voor 50% door het Nederlands publiek. [Radiowereld.NL]