Is de slogan ‘non-stop music’ van Sky Radio misleidend?

Over deze vraag mocht de Reclame Code Commissie (RCC) zich recent buigen. Een luisteraar was van mening dat de slogan misleidend was, omdat Sky Radio meer dan een kwartier per uur aan reclame zou uitzenden.

Is de slogan ‘non-stop music’ van Sky Radio misleidend? De RCC wees de klacht echter af: “Het moet als feit van algemene bekendheid worden beschouwd dat op radiozenders commercials worden uitgezonden.

De mededeling “non-stop music” voor een radiozender kan en zal derhalve niet zo worden uitgelegd dat dit zou impliceren dat op die zender geen reclameboodschappen worden uitgezonden.

Overigens is het ietwat overdreven dat Sky Radio meer dan een kwartier per uur reclame zou uitzenden. Volgens de mediawet mag een radiostation namelijk maximaal 12 minuten reclame per uitzenden.

Niet alleen in Nederland is de slogan van een radiozender onderwerp van discussie. In Frankrijk sommeerde marktleider RTL de hitzender NRJ na 30 jaar te stoppen met het gebruik van de slogan “Radio Number One” in de uuropener. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten