Het voornemen om reclame op de publieke omroep voor acht uur ‘s avonds te verbieden kost volgens berekeningen van Ster geen € 60 miljoen euro maar tussen de € 80 en € 90 miljoen euro, zo meldt de Ster.
‘‘Ik wil u er in dit stadium nadrukkelijk op wijzen dat de cijfers die momenteel in de media circuleren onjuist zijn en dat Ster zich niet herkent in de onderliggende berekeningen,” schrijft Frank Volmer, algemeen directeur van de Ster.
‘‘Wij vrezen in dezen derhalve voor overhaaste besluitvorming op basis van onjuiste informatie. Het financiële verlies aan omzet door het afschaffen van tv-reclame tot 20.00 uur en online zal namelijk € 80 miljoen tot € 90 miljoen per jaar bedragen, welk bedrag substantieel hoger is dan de € 60 miljoen per jaar – waarvan € 40 miljoen met belastinggeld zal worden gecompenseerd – waar de coalitiepartijen vanuit lijken te gaan.”
Het mediaplan staat vrijdag (14 juni) op de agenda van de ministerraad. [Radiowereld.NL]