Deze 3FM-deejays gaan lopen voor Serious Request

De zes NPO 3FM-deejays die zich in de week voor kerst tijdens ‘3FM Serious Request: The Lifeline’ inzetten voor het Rode Kruis zijn bekend. Frank van der Lende en Eva Koreman, Sander Hoogendoorn en Herman Hofman en Mark van der Molen en Rámon Verkoeijen lopen van Zeeland naar Groningen voor de slachtoffers van mensenhandel.

Deze 3FM-deejays gaan lopen voor Serious Request Net als voorgaande jaren zet de publieke jongerenzender zich niet alleen in Nederland in voor een goed doel maar wereldwijd.

Deze keer is dat mensenhandel wat wereldwijd 25 miljoen mensen treft, waarvan het merendeel jongeren.

De drie deejay-teams zetten mensenhandel op de kaart door te voet van Zeeland naar Groningen te trekken. Ze maken 24 uur per dag live radio en bezoeken de acties die luisteraars organiseren.

Dit alles met één doel: het inzamelen van geld voor het Rode Kruis. In de week van 18 t/m 24 december lopen de deejays samen een route van ongeveer 500 km in totaal. Dit jaar wordt de route van de sponsorloop afgelegd als estafette en wisselen de deejays elkaar af bij zogenaamde chequepoints: feestelijke evenementen waar actievoerders en bezoekers naartoe kunnen komen om hun inzameling aan de actie te doneren.

De chequepoints zijn gedurende de actie afwisselend te vinden in de volgende plaatsen: Goes, Kruiningen, Bergen op Zoom, Roosendaal, Zevenbergen, Made, Waalwijk, Den Bosch, Oss, Grave, Nijmegen, Arnhem, Dieren, Zutphen, Laren, Deventer, Raalte, Holten, Hellendoorn, Ommen, Zuidwolde, Pesse, Hooghalen, Vries, Groningen.

Het doel van 3FM Serious Request: The Lifeline blijft hetzelfde: zoveel mogelijk geld ophalen voor het Rode Kruis, deze keer zodat slachtoffers van mensenhandel geholpen kunnen worden,” aldus Sharid Alles, zendermanager 3FM.

“Dit jaar kunnen luisteraars ook meelopen met de deejays op de route en zich daarvoor laten sponsoren door vrienden en familie of hun werk. Ik ben daar erg blij mee, want op deze manier komt 3FM Serious Request dichterbij dan ooit en kun je als publiek echt onderdeel zijn van de actie.” [Radiowereld.NL]

Foto: NPO 3FM

Gerelateerde berichten