De radio-omzet is in het 3e kwartaal 2010 explosief gestegen met 8,8%, waardoor de totale radio-omzet in de eerste drie kwartalen van 2010 gestegen is met 5% (155.016.000,- euro). Na een lichte stijging in het 1e kwartaal steeg de radio-omzet in het 2e kwartaal met 5,6%. In het 3e kwartaal werd een plus van bijna 9% gerealiseerd en bedroeg de netto-omzet in het 3e kwartaal 45.084.000,- euro.
Retail heeft nu het grootste aandeel binnen radio (13,8%). In het 3e kwartaal was dit zelfs 16,5%, gevolgd door auto’s (12,1%) en Telecom (10,6%).
RAB-directeur George Bohlander: “Het is bekend dat radio een krachtige partner is binnen multi-media campagnes. Opvallend is dat steeds meer adverteerders ontdekken dat radio ook prima alleen ingezet kan worden om hun reclamedoelstellingen te halen, want alleen al in het 3e kwartaal hebben bijna 200 adverteerders alleen radio ingezet. Ook de explosieve groei bij non-spot blijft zich voortzetten, waarbij adverteerders de directe dialoog met de consument in een scherp Umfeld opzoeken”.
RAB (Radio Advies Bureau) heeft tot doel hét kenniscentrum te zijn voor iedereen die zich beroepsmatig bezighoudt met radio als reclamemedium. RAB treedt op als vertegenwoordiger van de landelijke en regionale publieke en commerciële radiostations en heeft tot doel met deze bundeling van krachten de ontwikkeling van het vakgebied van radio te stimuleren. RAB is hoofdopdrachtgever van het Continu LuisterOnderzoek en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve en creatieve radioreclame te maken. [Radiowereld.NL]