Powned is anderhalve maand na toetreding tot het bestel al de vijfde grootste omroep, althans als de bezoekersaantallen van de website maatgevend zijn. Dat meldt Emerce. Uit de laatste bereikcijfers van Stichting Internetreclame (STIR) blijkt dat alleen de NOS, VARA, TROS en AVRO meer bezoekers trekken.
Ondanks dat de website van Powned meer dan drie miljoen keer is bezocht, is het online bereik klein. De omroep bereikte in september drie procent van de Nederlandse internetpopulatie van 13 jaar en ouder. Daarmee staat Powned op een veertiende positie. Ter vergelijking: die andere nieuwe omroep, WNL, staat zowel qua bezoekersaantallen als qua bereik onder aan de lijst van omroepen.
Bezoekcijfers omroepsites
Een van de doelstellingen bij aantreding van Powned was het aanspreken van de internetgerichte ‘netwerkgeneratie’. Uit cijfers van STIR blijkt dat de Powned-bezoeker aan hetzelfde profiel voldoet als die van GeenStijl, de oprichter van de omroep: Vooral hoogopgeleide mannen. [Medianed/Radio.NL]