RTL behoudt in de maand februari haar vierde positie in de STIR-ranking, met een bereik van 7,5 miljoen in 13+. In absoluut bereik steeg het RTL-netwerk ten opzichte van vorige maand met 2% (7,4 miljoen in januari). In vergelijking met februari vorig jaar is de stijging 67% grotendeels toe te schrijven aan het toevoegen van Buienradar aan het RTL-netwerk.
Buienradar bezet net als voorgaande maand de vijfde plek in de ranking van alle afzonderlijke websites en voert tevens de top drie van best bezochte RTL-sites aan, gevolgd door RTL XL en RTL Nieuws.
Binnen alle doelgroepen afzonderlijk blijft RTL stabiel. In de doelgroepen Mannen 20-34 en Mannen AB20-49 stijgt RTL in vergelijking met januari een plaats in de ranking, naar de vierde plek.
Nieuwe initiatieven
In februari startte RTL een tweetal nieuwe online initiatieven; de web-only serie Echt Weer Edit en de beta versie social tv app Kijkes. Echt Weer Edit, een spin off van Goede Tijden, Slechte Tijden in samenwerking met Edet, realiseerde in februari een bereik van 62.000 in de doelgroep 13+.1 De pilot met Kijkes verloopt succesvol en dit voorjaar wordt de app officieel gelanceerd.
Apps
In de maand februari lanceerde RTL ook de Couverts app, waarmee gemakkelijk en snel een tafel in een restaurant kan worden gereserveerd. Deze app voerde een dag na lancering al de top van de Lifestyle-apps in de iTunes store aan en werd sinds de start in totaal 180.000 keer gedownload op iOS, Android en Blackberry. De app RTL NIEUWS 365 is sinds de lancering in januari dit jaar 193.000 keer gedownload via het iOS-platform. De teller van de andere twee grote RTL apps RTL XL en Buienradar staan respectievelijk op 470.000 en 2,5 miljoen downloads (iOS en Android). [Radiowereld.NL]