Radioreclamebestedingen eerste kwartaal 2012 stabiel

De netto radioreclamebestedingen in het eerste kwartaal van 2012 liggen op hetzelfde niveau als in 2011, netto 47,37 miljoen euro. Dit meldt het Radio Advies Bureau (RAB). Transport is de grootste branche op radio, gevolgd door retail en financiële dienstverlening.

De grootste stijgers zijn de branches medisch, persoonlijke verzorging en  was- en reinigingsmiddelen

“De radiozenders zijn tevreden met dit resultaat, in een tijd van recessie en dalend consumentenvertrouwen weten adverteerders onverminderd de weg naar radio te vinden”, zo meldt RAB Voorzitter Arian Buurman.

“Met de directe werking van het medium radio is verwachting dat we de bestedingen kunnen laten groeien in de volgende kwartalen. Radio beïnvloedt de aankoopbeslissing, het is vaak het laatste medium dat de klant hoort voor hij/zij de winkel binnengaat.”

Radio Advies Bureau
Het RAB (Radio Advies Bureau) is hét kenniscentrum voor iedereen die zich beroepsmatig bezighoudt met radio als reclamemedium. RAB treedt op als vertegenwoordiger van de landelijke en regionale publieke en commerciële radiostations. RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve en creatieve radioreclame te maken. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten