De NOS haar publiceerde donderdag haar online publieksverslag over 2011. Wat speelde er het afgelopen jaar op de afdelingen NOS Nieuws, NOS Sport, NOS Evenementen en Nieuwe Media? Wat waren de cijfers met betrekking tot zendtijd, kijk- en luistergedrag en internetbezoek? Het verslag, met de titel NOS van binnenuit, geeft de antwoorden.
Algemeen directeur van de NOS Jan de Jong: “De NOS maakt veel programma’s op radio en televisie. Duizenden en duizenden uren. Daarnaast zijn we actief op internet en teletekst. Dat doen we met publieke middelen. Daar leggen we graag verantwoording voor af. Om die reden publiceren we naast het financiële jaarverslag ook een publieksverslag waarin wordt teruggeblikt op het jaar van de NOS.”
Organisatorisch was 2011 het jaar waarin NOS Nieuws een nieuwe hoofdredacteur kreeg en NOS Headlines en het NOS Journaal op 3 samen verder gingen als NOS op 3. Verder verwierf de NOS een aantal belangrijk sportrechten waarvan de prijzen weer niet bekend zijn gemaakt. [Radiowereld.NL]