Radioreclamebestedingen gedaald in eerste half jaar

De netto radioreclamebestedingen in het eerste half jaar van 2012 komen uit op 103,3 miljoen euro, dit is een daling van bijna 5,5 miljoen ten opzichte van het vorig jaar. De non-spot bestedingen stegen met maar liefst 14% naar 6,5 miljoen euro. Dit blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau (RAB).

In het tweede kwartaal waren de netto reclamebestedingen op radio 55,9 miljoen waarvan 3,8 miljoen non-spot en daarmee is het aandeel non-spot 6,8% op de totale netto bestedingen. Non-spot vormt een groeiend onderdeel van de reclamebestedingen. Non-spot is de verzamelterm voor alle vormen van (radio-)reclame buiten het reclameblok, zoals sponsoring, audioboarding en branded radio.

Voorzitter Arian Buurman van het Radio Advies Bureau: “Radio is uitermate geschikt voor non-spot reclame, met name door de sterke band die luisteraars met hun favoriete station hebben. Het ene product leent zich er meer voor dan het andere en voorwaarde is uiteraard wel dat het merk en product bij het programma passen.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten