De publieke lokale omroep 93.9 FM Megastad Rotterdam boekt positieve resultaten in haar uitzendgebied. Dat blijkt in het meest recente NLO luisteronderzoek van onderzoeksbureau Intomart. De omroep ziet haar weekbereik in één meting verdubbelen van 0.7% in 10+ (mei-juni 2012) naar 1.5% in 10+ (juni-juli 2012).
In de beoogde doelgroep 20 tot 49 jaar van Megastad gaat het ook goed, daar stijgt het bereik van 1.4% (mei-juni 2012) naar 2.6% (juni-juli 2012).
De publieke omroep, die sinds 2005 actief is in Rotterdam, heeft in mei een aantal wijzigingen doorgevoerd. Zo is het format opgefrist door te kiezen voor een duidelijkere doelgroep (20-34 jarigen met een uitloop naar 20-49 jarigen), is de website Megastad.nl vernieuwd en zijn er enkel Rotterdamse DJ-talenten uit de doelgroep te beluisteren die intern bij Megastad worden opgeleid.
Radioconsultant bij Megastad Dave Leusink is tevreden met de resultaten: “Het is een feest om Megastad in een nieuw jasje te mogen steken. De creativiteit, energie en gedrevenheid die vrijkwam bij onze nieuwe en oude medewerkers is met geen enkel budget te betalen en is verslavend om mee te werken. Dat we meer en meer luisteraars weten te bereiken is een compliment voor het team.” [Radiowereld.NL]