RAB Radio Advies Bureau is deze week van start gegaan met een nieuwe radiocampagne op alle belangrijke radiostations (ruim 40) in Nederland. De campagne richt zich op de reclamewereld en het thema van de campagne is: Radioreclame. Je hoort dat het werkt. De opzet van de campagne is aantonen, dat luisteraars bij een reclameblok niet wegzappen.
In de radiocommercials wordt de luisteraar gevraagd om de radio uit te zetten of het volume uit te draaien of een andere zender op te zetten. ‘Kortom alle nachtmerries van radiozenders in één radiocampagne.’
De luisteraar wordt op een droge, luchtige manier steeds uitgedaagd om weg te zappen. Na elk verzoek volgt er twee seconden stilte. Dit levert spannende radio op en maakt de luisteraar nieuwsgierig, zodat niemand wegzapt, zo meldt RAB. Zo bewijst radio in een radiocampagne dat radio werkt. Afsluiter van de commercial is dan ook: Radioreclame je hoort dat het werkt. Vervolgens wordt verwezen naar de RAB website waar op een speciale actie-homepage alle voordelen van radioreclame staan.
Er worden vier verschillende commercials ingezet. Drie korte spots met steeds een item (zet de radio uit, zet ‘m op een andere zender of zet volume uit. In de langere commercial worden deze items gecombineerd. De radiocampagne duurt twee weken
RAB Directeur George Bohlander: “De luisteraar heeft een sterke band met zijn station. Ze zappen niet weg tijdens een reclameblok. Reclame-ontwijking of het zapgedrag wordt steeds een belangrijker punt voor de adverteerder. Uit onderzoek blijkt steeds opnieuw dat radio de laagste reclame-ontwijking heeft, terwijl het zeer snel een landelijk bereik kan opbouwen. Je reclameboodschap komt dus echt aan’. [Radiowereld.NL]