Publiek waardeert verslaggeving Alpe d’HuZes

Publieke radio, televisie en internet deden donderdag 9 juni voor de eerste maal gezamenlijk crossmediaal verslag van de wielertocht Alpe d’HuZes. Bijna 5 miljoen mensen volgden de uitzendingen rond Alpe d’HuZes, verzorgd door NCRV, NOS en Radio 2. Dit blijkt uit online onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau De Vos en Jansen in opdracht van Radio 2.

Crossmediaal bereik uitzendingen bijna 5 miljoen
35% van de nederlandse bevolking volgde het evenement donderdag 9 juni via onder andere Radio 2, Nederland 1 en de website van Radio 2. De waardering voor de verslaggeving was zeer goed met een rapportcijfer 8,2. Doel van het evenement was geld inzamelen voor onderzoek naar kanker.

Radio 2 volgde de zesde editie Alpe d’HuZes, op de voet. De gehele dag hoorde de luisteraar updates vanaf de berg en aanmoedigingen van de achterban. Ambassadeur van de Alpe d’HuZes, presentator Bert Kranenbarg, deed in zijn programma Knooppunt Kranenbarg live verslag van de ontknoping vanuit de Franse Alpen.

Nederland 1 schakelde van 19.00 uur en 20.00 rechtreeks over naar 1860 meter hoogte voor het Alpe d’HuZes televisieprogramma. Presentatoren Jetske van den Elsen en Herman van der Zandt deden verslag bij de finish. De opbrengst van de Alpe d’HuZes was ruim twintig miljoen euro. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten