RAB geeft boekje ‘Alles Over Radio 2011’ uit

Tijdens een RAB Masterclass op 21 juni is het eerste exemplaar van de RAB uitgave ‘Alles Over Radio 2011’ uitgereikt aan de BVA directeur Helen Faasse. RAB directeur George Bohlander overhandigde de bekende reclamepublicist Wilbert Schreurs het eerste exemplaar aan de BVA. De radioboeken worden voornamelijk verspreid bij adverteerders en mediabureaus.

Vanaf 30 juni kan iedereen die beroepsmatig betrokken is bij de radioplanning een exemplaar bestellen op de website RAB.FM.

Na de 1e uitgave in 2009 komt RAB met een nog uitgebreider boekwerk over radio. In een bijna 200 pagina’s tellend naslagwerk, geschreven is door Wilbert Schreurs, worden tips gegeven om radio gerichter en effectiever in te zetten, maar wordt ook ingegaan op veel actuele radiozaken zoals:

– Radio wordt via steeds meer platformen beluisterd en ontwikkelt zich in snel tempo tot een multimediaal platform. Radio is in de mediatijdbesteding van de consument het belangrijkste mediumtype. De gemiddelde luistertijd per dag is meer dan 3 uur en radio bereikt elke week ruim 90% van alle Nederlanders.

– Radio, tv en internet vormen steeds vaker de ‘oren en ogen’ van een reclamecampagne. De verwachting is dat ook de mobiele telefoon de komende jaren zal uitgroeien tot een belangrijk platform voor radio.

– Dankzij het groeiend inzicht in de kracht van het medium slaagt de adverteerder er steeds beter in radio gericht en effectief in te zetten.

– Binnen de dynamische radiomarkt gaan de stations samenwerken om digitale radio DAB+ tot een succes te maken.

– Vanaf 2012 komt er een nieuw CLO luisteronderzoek dat samen met adverteerders en mediabureaus vormgegeven wordt. Daarin wordt ook aandacht besteed aan het reclamebereik op radio.

– RAB introduceert in 2011 voor de reclamemarkt drie nieuwe radio-onderzoeken. De RAB Barometer is een nieuw effectonderzoek met – uniek voor Nederland – een aandachtmeter, die per seconde inzicht geeft in de werking van de radiocommercial. Een ander opvallend RAB initiatief is ‘Aandacht voor radioreclame’ en in september verschijnt het nieuwe Platformonderzoek 2011.

Radio Advies Bureau
RAB heeft tot doel hét kenniscentrum te zijn voor iedereen die zich beroepsmatig bezighoudt met radio als reclamemedium. RAB treedt op als vertegenwoordiger van de landelijke en regionale publieke en commerciële radiostations en heeft tot doel met deze bundeling van krachten de ontwikkeling van het vakgebied van radio te stimuleren. RAB is hoofdopdrachtgever van het Continu Luisteronderzoek en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve en creatieve radioreclame te maken. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten