Sanoma vindt koper voor negentien tijdschriften

Sanoma verkoopt negentien tijdschriftentitels aan New Skool Media, waaronder Vorsten, KIJK en delicious. Dat heeft de Finse uitgever vrijdag bekendgemaakt. Door de verkoop gaan 93 medewerkers over naar New Skool.

Volgens Sanoma neemt New Skool de medewerkers met behoud van arbeidsvoorwaarden en sociaal plan over. Hoeveel met de verkoop is gemoeid, werd niet bekendgemaakt. Vorig jaar hadden de negentien titels samen een omzet van ongeveer 38 miljoen euro.

New Skool Media neemt naast de drie eerdergenoemde titels ook Home and Garden, Seasons, Knipmode, Knippie, MOTO73, MOTOR, Formule1, Truckstar, Babygids, Roots, Know How, ZIN, Fiets, FietsActief, Procycling en Zeilen over. Naar verwachting is de verkoop eind 2014 volledig afgerond.

In de etalage
Met de verkoop is een groot deel van de 32 titels verkocht die Sanoma eind oktober in de etalage heeft gezet. Een aantal titels wordt opgeheven, besloot de uitgever eerder al. Alleen nog de clusters met mannentitels en vrouwenglossy’s staan nu nog te koop. Dat betreft onder meer Panorama, Nieuwe Revu en Playboy en de bladen Grazia en Beau Monde.

De uitgever spreekt nog met geïnteresseerde partijen over deze merken. Sanoma verwacht dat het hele proces ook aan het eind van dit jaar is afgerond. Tegenover nu.nl laat directeur Henk Scheenstra weten dat het niet waarschijnlijk is dat de titels helemaal niet worden verkocht. [Novum/Radio.NL]

Gerelateerde berichten