De cijfers van het EMS (European Media & Marketing Survey) onderzoek die deze week gepubliceerd zijn door Ipsos bevestigen CNN’s leidende positie als nr. 1 internationale nieuwszender in Europa met een groter bereik onder de welvarende Europeanen via TV en digitale platforms dan enige andere nieuwszender in deze categorie.
Dit onafhankelijke onderzoek toont aan dat, via TV en digitale platforms, CNN iedere maand 40% van de welvarende Europeanen bereikt, meer dan Sky News (31%), BBC World (29%), Euronews (28%), CNBC (14%) en Bloomberg (12%).
Zakelijke publiek
CNN’s koppositie cross-platform is nog duidelijker wanneer het gaat om het bereiken van het zakelijke publiek. CNN bereikt iedere maand meer directiekamers (54%) en beslissers in het bedrijfsleven (55%) dan andere internationale nieuwszenders en heeft haar voorsprong uitgebouwd ten opzichte van andere, op zakelijk nieuws gerichte zenders als Bloomberg (23% directiekamer, 21% beslissers in het bedrijfsleven) en CNBC (22% directiekamers, 23% beslissers in het bedrijfsleven).
Meer exclusieve kijkers
Daarnaast tonen de cross-platform EMS cijfers aan dat de wereldwijde 24-uurs nieuwszender meer exclusieve kijkers heeft dan enige andere nieuwsconcurrent. Iedere maand bereikt CNN exclusief twee keer zoveel welvarende Europeanen als BBC World (20% CNN exclusief vs. 9% BBC exclusief), en bijna tweederde keer zoveel als Sky News (22% CNN vs. 14% Sky). [Radiowereld.NL]