Met een marktaandeel van 16,5% (20 t/m 49 jaar) was oktober een mooie maand voor BrandDeli. Ook de sterke performance op de jongere doelgroepen werd doorgezet. Met een marktaandeel van 21,5% op de doelgroep 20 t/m 34 jaar werd een groei van 12% gerealiseerd ten opzichte van vorig jaar.
De hoge marktaandelen in oktober zijn te danken aan een goede combinatie van nieuwe programma’s en succesvolle klassiekers. Op 24Kitchen is het nieuwe progamma ‘Wat De Boer Niet Kent’ van start gegaan. Het door Rob Kamphues gepresenteerde programma is in de eerste maand een van de best bekeken programma’s van de zender.
Comedy Central was in oktober de vierde zender van Nederland op de doelgroep 20 t/m 34. Dit kwam onder andere door het succes van Friends. In oktober wist de serie meer dan 2 miljoen mensen te bereiken.
Discovery Channel behaalde het grootste succes. Hun jubileummaand was de beste oktobermaand ooit. Discovery Channel scoorde in de maand oktober goed met Baggage Battles. Ook het nieuwe seizoen van ‘How Do They Do It’ liet mooie cijfers zien. De eerste aflevering behaalde gemiddeld ruim 110.000 kijkers.
De zender FOX blijft zich ontwikkelen en is met 33% gegroeid ten opzichte van vorig jaar (20-49 jaar). Onder andere House M.D. en het nieuwe seizoen van The Walking Dead werden erg goed bekeken. De start van het nieuwe programma Release The Hounds trok 115.000 kijkers. [Radiowereld.NL]