De problemen met de UPC Horizon mediabox zijn voor veel consumenten nog lang niet voorbij. Om er achter te komen hoe UPC de problemen wil oplossen en welke gebreken open blijven staan, start de Consumentenbond het UPC Horizon Panel. Via een online vragenlijst houdt de Consumentenbond de vinger aan de pols over de problemen met de UPC mediabox.
De Consumentenbond krijgt ernorm veel klachten op tv-kijkers van UPC, ze gaan voornamelijk over de Horizon en met name over de trage bediening en een trage of wegvallende internetverbinding. Ook functioneren diensten zoals ‘On Demand’ en ‘Film 1’ niet. Ook de wifi van de mediabox is van slechte kwaliteit.
De klachten over de Horizon mediabox komen bij de Consumentenbond sinds begin september 2012 binnen. In een gesprek met de Consumentenbond beloofde UPC beterschap en de Consumentenbond monitort nu of de (product)verbeteringen eindelijk het gewenste effect hebben. Met de resultaten van het panelonderzoek vraagt de Consumentenbond aan UPC om gerichte oplossingen.
Het UPC Horizon Panel is er voor iedereen die problemen met de UPC Horizon mediabox heeft of had. Ook consumenten met problemen die al zijn gemeld of zijn opgelost, kunnen zich opgeven voor het panel. De deelnemers krijgen elke 3 weken per e-mail een vragenlijst voorgelegd. [Radiowereld.NL]