Discovery Networks groeit door in eerste kwartaal

Met 4,6% (20-49) behaalde Discovery Networks als zendergoep in het eerste kwartaal van 2013 het hoogtse marktaandeel ooit. Dit is een groei van 31% ten opzichte van het eerste kwartaal van 2012. Mannenzender Discovery Channel behaalde in het eerste kwartaal een marktaandeel van 4,1% (M20-49); een groei van 13% ten opzichte van het eerste kwartaal van 2012.

Jochem de Jong, algemeen directeur Discovery Networks: “Discovery Networks groeit door. Continuïteit is voor mij het kernwoord: in de kwaliteit van onze programma’s, in onze langdurige relatie met adverteerders en distributiepartners en in onze kijkcijfers. Onze strategie werpt maand op maand zijn vruchten af: met een ongekend aantal nieuwe premières en de introductie van nieuwe genres weten we steeds meer kijkers structureel aan ons te binden. Met name de groei van 89% van TLC is natuurlijk fantastisch.”

TLC: +89% ten opzichte van eerste kwartaal 2012
De non-fictie lifestyle & entertainment zender voor vrouwen laat in 2013, sinds de zender de hele dag uitzendt, een flinke groei zien. Waar de zender TLC in januari en februari nog een marktaandeel van respectievelijk 2,5% en 2,8% behaalde, groeide TLC in maart door naar 3,5%. In de jongere doelgroep V20-34 scoort TLC bovengemiddeld hoog, met een marktaandeel van 4,1% in maart. Hiermee is TLC in beide doelgroepen (V20-49 en V20-34) de 8e zender van Nederland en blijft qua marktaandeel Nederland 2, RTL7 en RTL8 ruim voor.

Discovery Channel: +13% ten opzichte van eerste kwartaal 2012
Met een marktaandeel van 4,1% groeide dé mannenzender van Nederland met 13% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Tot de best scorende programma’s behoren  Moonshiners, Jungle Gold en Auction Hunters. Discovery Channel is de 8e zender en laat daarmee zenders als RTL5, Comedy Central en Net5 achter zich.

Discovery Networks: +31% ten opzichte van eerste kwartaal 2012
Door de groei van Discovery Channel en de explosieve groei van TLC komt het marktaandeel van Discovery Networks op 4,6%. Hiermee realiseert de zendergroep een groei van 31% ten opzichte van het eerste kwartaal vorig jaar. Discovery Networks bereikt 12,8 miljoen mensen per maand. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten