SKO start ontwikkeling multi-platform Videometing

Stichting KijkOnderzoek (SKO) start dit jaar met de ontwikkeling van een platformonafhankelijke meting voor video. Hiermee speelt SKO in op het veranderende kijkgedrag van de Nederlander via ondere andere online devices. SKO wil het kijkgedrag beter gaan meten en zo de bestaande kijkcijfers te verbeteren over het totale kijkgedrag, online en offline.

Stichting KijkOnderzoek (SKO) heeft 3 prioriteiten die op korte termijn belangrijk zijn. Bureaus krijgen binnenkort het gerichte verzoek om voor een of meerdere van volgende projecten offertes uit te brengen.

– Meting van kijken naar live streams van televisiezenders via bijvoorbeeld ZIGGO, UPC, KPN en anderen.

– Meting van aantallen bekeken online commercials die worden aangeboden door TV-zenders en andere online video-partijen.

– Uitbreiding van het huidige SKO WEB-TV-project naar meer vormen van online content en de online content van televisiezenders en andere online video partijen.

SKO heeft naast bovenstaande drietal, nog andere projecten gedefinieerd die moeten bijdragen aan een platformonafhankelijk videototaal. Deze projecten worden in juni middels een geïntegreerd Request for Proposal aan de markt gecommuniceerd. Dit RfP zal uitgebreider ingaan op de exacte ambities en beoogde invulling van SKO.

Online video meting voor alle online video aanbieders
SKO gelooft sterk in een betrouwbare en onafhankelijke marktstandaard die een objectief, representatief beeld kan geven van de online videomarkt. Dat kan alleen door nauw samen te werken met andere niet aan SKO gelieerde online video-partijen. SKO is daarom actief op zoek naar online partijen, om mee samen te werken aan online video-projecten. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten