De publieke omroepen (Ned1, 2 en 3) behaalden in april over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 35,5%. De zenders van RTL Nederland (RTL 4, 5, 7, en 8) behaalden in de maand april een marktaandeel van 24,1% en de SBS zenders 13,5% (SBS6, TV-Veronica en Net5).
In het belangrijke avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 37,9%, de zenders van RTL Nederland 28,7% en de SBS zenders 16,2%.
Kijktijd
In april bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 199 minuten. In 2012 was dit in april ook 199 minuten. Het aandeel van uitgesteld kijken tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 4,5% van de totale kijkdichtheid in de maand april.
SKO light
De SKO light zenders, vaak thematische tv-zenders, bereikten in april 2013 75,7% van de Nederlandse bevolking van zes jaar en ouder. In huishoudens die beschikken over digitale ontvangst lag dit percentage op 82,1%. Gezamenlijk behaalden de SKO Light zenders een marktaandeel van 5,5%. [Radiowereld.NL]