Peter Lubbers, Directeur Media bij de Avro, wordt per 1 september 2013 Programmadirecteur bij FOX International Channels Benelux. Peter Lubbers wordt verantwoordelijk voor ondermeer National Geographic, Nat Geo WILD, de entertainmentzender FOXlife en de foodzender 24Kitchen.
Sinds zijn aantreden als directeur Media, in 2011, is Peter Lubbers volgens de Avro een belangrijke aanjager geweest van diverse tv-programma’s die kunst & cultuur toegankelijk maken voor een breed publiek.
“Denk aan concepten als: De Tiende Van Tijl, Maestro, Strictly Come Dancing, Bloed, zweet en snaren, en Avro’s Junior Dance. Ook bestaande merken als Opium en EenVandaag zijn onder zijn hoede sterk gegroeid op radio, tv én online. Achter de schermen leverde Peter Lubbers een grote bijdrage aan de voorbereiding op de aanstaande fusie met de Tros en de ontwikkeling van crossmediaal werken binnen de hele organisatie”, zo meldt de Avro. Peter Lubbers blijft de komende periode bij de Avro om zijn werkzaamheden zorgvuldig over te dragen. De Avro beraadt zich nog voor een adequate oplossing op de lange termijn.
Peter Lubbers: “Ik heb goed nagedacht over deze stap. De Avro is een club van zeer professionele en betrokken mensen die op alle mediaplatforms hele mooie programma’s maken. Ik zal hen zeker missen. Maar uiteindelijk gaf de ideale combinatie van mijn persoonlijke ambities en die van FICB de doorslag. FOX International Channels is een wereldwijd gerenommeerd multimediabedrijf met sterke groeiambities in de Benelux. Het is voor mij een geweldige kans en eer om daaraan te mogen bijdragen.” [Radiowereld.NL]