In december 2012 stond het Glazen Huis van de landelijke publieke popzender 3FM in Enschede op de Oude Markt. Enschede investeerde bijna 400.000 euro om het Glazen Huis naar de Oude Markt in Enschede te halen. Voor Enschede was het een goede investering. Bezoekers gaven volgens ‘Enschede Promotie’ vanwege de komst van het Glazen Huis 20 miljoen euro uit in de stad.
Enschede investeerde volgens het eindrapport over het megafestijn van Enschede Promotie 400.000 euro.
Volgens ‘Enschede Promotie’ is 20 miljoen euro een mooi resultaat in deze moeilijke tijden voor de binnenstad. In januari 2013 maakte Enschede nog bekend dat het Enschede minimaal 7 miljoen euro extra omzet opleverde.
Ook zou het Glazen Huis Enschede een beter imago hebben bezorgd. De 3FM benefietactie Serious Request leverde ruim 12 miljoen euro.
In de zes dagen dat de actie duurde, brachten 320.000 mensen een bezoek aan Enschede. Vier op de tien bezoekers kwamen uit Enschede, 26 procent kwam uit de rest van Twente en 30 procent uit de rest van het land.
Serious Request verzamelde in 2012 geld in om babysterfte wereldwijd te bestrijden. Aan het einde van 2013 komt het Glazen Huis in Leeuwarden te staan en in 2014 in Haarlem en in 2015 in Heerlen. De opbrengst gaat in 2013 naar maatregelen om kindersterfte door diarree tegen te gaan. [Radiowereld.NL]