538Groep en 100%NL starten gezamenlijk saleshuis

Medio september brengen 538Groep en 100%NL hun spotverkoop voor 538, Slam FM, Radio 10 en 100ProcentNL onder in een gezamenlijk saleshuis: ‘One Media Sales’. Dit saleshuis gaat direct al van start met een weekbereik van 5,6 miljoen unieke luisteraars en een marktaandeel van 25% in de doelgroep 20 tot en met 49 jaar.

One Media Sales stelt haar deuren ook open voor derde partijen. Sublime FM en Efteling Radio hebben al besloten vanaf oktober op exclusieve basis de spotverkoop onder te brengen bij One Media Sales.

“Passie voor radio, merken en adverteerders. Bij One Media Sales staan we voor persoonlijke aandacht, deskundig advies en innovatie. Eén van onze belangrijkste drijfveren is de positie van het medium radio binnen de mediamix, samen met adverteerders, media- en reclamebureaus, te versterken,” zo vertelt Roel Willemsen, Commercieel Directeur One Media Sales.

One Media Sales wil een verschuiving teweegbrengen in radioland. Het saleshuis krijgt een team van zo’n dertig radioprofessionals dat zich dagelijks gaat bezighouden met de verkoop van radiozendtijd. Hiermee is het eerste saleshuis voor landelijke commerciële radio in Nederland een feit. In omliggende landen, zoals Duitsland en België, zijn saleshuizen al jarenlang een succesvolle factor in de markt.

Herman ten Cate, Algemeen Directeur One Media Sales: “De oplossing voor elk radioplan! Als het eerste saleshuis voor landelijke commerciële radio wil One Media Sales voor adverterend Nederland de oplossing bieden voor al haar mediacampagnes. Als de radioexpert biedt One Media Sales de adverteerder en haar adviseurs het beste advies voor de inzet van radio.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten