Reclamemakers kunnen volgens RAB (Radio Advies Bureau) nu ook heel gemakkelijk van hun radioconcept een demo maken en delen via de RAB EarApp. Met deze auditieve storyboard app kunnen creatieven hun radio concept beter presenteren en tot hun recht laten komen. De RAB EarApp is gratis te downloaden via de App Store en verkrijgbaar voor iOS.
RAB: “Een radioscript gaat vaak van bureau naar brandmanager, via de marketing manager naar de directie, naar de raad van advies en uiteindelijk ligt het bij de grote baas. Dan is het maar hopen dat er iets van de boodschap overblijft.
RAB heeft nu een app geïntroduceerd waarmee reclamemakers hun radio concept zelf kunnen opnemen, muziek en geluidseffecten kunnen toevoegen en met een druk op de knop het resultaat kunnen mailen. Zo weet de creatief zeker dat elk concept gepresenteerd wordt zoals hij dat voor oren heeft.”
Liedewij Hentenaar, directeur van het RAB: “De RAB EarApp is een initiatief van Eardrum Australië en door RAB geïntroduceerd in Nederland. Deze unieke dienst brengt radioreclame dichter bij de creatieven. Deze RAB EarApp past in het RAB beleid om kennis en kunde op eenvoudige wijze toegankelijk te maken voor de reclamemarkt.“ [Radiowereld.NL]