Tv-zenders van BrandDeli scoren goed in februari

Met een marktaandeel van 16,7% (20 t/m 49 jaar) hebben de tv-zenders van BrandDeli de maand februari succesvol afgesloten. Ten opzichte van vorig jaar is een groei van 19% gerealiseerd. De groei komt voort uit de tv-zenders en de toevoeging van Eurosport aan het portfolio van BrandDeli.

Met een groei van 67% ten opzichte van vorig jaar, maakt de zender FOX een sterke ontwikkeling door. Vooral de nieuwe afleveringen van de hitserie ‘The Walking Dead’ en het live verslag van de ‘American Football Superbowl’ trokken erg veel kijkers voor deze zender.

Ook voor TLC was er succes in februari, want de zender groeide met 68% ten opzichte van vorig jaar. ‘Say Yes To The Dress’ en ‘19 Kids And Counting’ behoorden wederom tot de favorieten onder de kijkers.

Comedy Central had een goede maand en was de derde best bekeken zender binnen de doelgroep 20 t/m 34 jaar. De goed bekeken weekendmarathons van ‘South Park’, ‘American Dad’ en ‘Family Guy’ laten zien dat animatieseries nog altijd erg populair zijn.

FOX Sports zond in februari maar liefst vijf speelrondes van de Eredivisie uit. De wedstijd Ajax-Twente werd met 427.000 kijkers het best bekeken.

Het mediabedrijf BrandDeli representeert in totaal dertien lineaire en digitale TV-merken in Nederland: 24Kitchen, Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic Channel, Nickelodeon, TeenNick en TLC. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten