RTL neemt belang in online reclamefolders

RTL Ventures, de investeringspoot van media- en amusementsbedrijf RTL Nederland, neemt een belang van bijna 35 procent in Reclamefolder.nl. Consumenten kunnen op de site of met behulp van de app van dit bedrijf de folders en aanbiedingen bekijken van winkels. De deal werd dinsdag door de partijen bekendgemaakt. Ze verstrekken geen financiële details.

Met RTL aan boord verwacht Reclamefolder.nl sneller te kunnen groeien, gebruikmakend van de naamsbekendheid en het netwerk van adverteerders van het media- en amusementsbedrijf. De andere aandeelhouders in het in 2006 opgerichte bedrijf (10 werknemers) zijn de twee oprichters en investeerder H2 Equity Partners.

Nicolas Eglau, directeur Ventures bij RTL Nederland: “RTL Ventures richt zich op investeringen in bedrijven die zich bevinden in de overgangsfase van offline naar online, in toenemende mate naar mobiel. Reclamefolder.nl is daarmee een perfecte match. De snelheid waarmee Reclamefolder.nl een grote groep loyale gebruikers aan zich heeft weten te binden is indrukwekkend.”

Eglau vervolgt: “Nederland is het land met de grootste ‘folderdichtheid’ van Europa. We verwachten dat de markt van digitale folders de komende periode alleen maar zal toenemen. In de eerste plaats doordat steeds meer consumenten het gemak ervaren van het mobiele bladeren. Anderzijds gezien vanuit de retailers, die met lagere productie- en distributiekosten hun aanbiedingen aan de man kunnen brengen. We kijken ernaar uit om vanaf nu dit groeipad samen te bewandelen.”

Jeffrey van Rossum en Robin Streng, oprichters van Reclamefolder.nl: “De afgelopen jaren heeft Reclamefolder.nl een enorme groei doorgemaakt en heeft zich inmiddels bewezen als het meest relevante platform voor online folders en aanbiedingen. We zijn zeer enthousiast dat RTL als mediapartner aan boord komt en we samen het groeipad van de onderneming gaan versnellen. Met zijn medianetwerk levert RTL een belangrijke bijdrage aan verdere uitbouw van onze naamsbekendheid. Daarnaast is het adverteerdernetwerk van RTL binnen retail en e-commerce van toegevoegde waarde voor ons.”  [Radio.NL/Novum]

Feiten
◾Nederland is het grootste ‘folderland’ van Europa. Per week worden meer dan 123 miljoen papieren folders gedistribueerd. 74% van de Nederlandse huishoudens ontvangt papieren folders in de bus (bron: marktonderzoek Reclamefolder.nl, december 2014).
◾Met meer dan 1,6 miljoen app downloads en ruim 20 miljoen gelezen digitale folders per maand is Reclamefolder.nl het nummer 1 online flyer platform in Nederland.
◾Volgens onderzoek van MobileMarketing.nl is Reclamefolder.nl in 2014 de derde grootste e-commerce app van Nederland, na Marktplaats en Appie.
◾Uit eigen onderzoek blijkt dat 69% van de app-gebruikers de app minstens één keer per week gebruikt. Op de website is dit aandeel 36%.
◾De redenen dat men Reclamefolder gebruikt is dat de folders al vroeg in de week beschikbaar zijn, er een breed aanbod van folders wordt aangeboden en dit op een milieuvriendelijke manier gebeurt.
◾Reclamefolder.nl biedt reclamefolders van alle toonaangevende Nederlandse retailers aan voor desktop, tablet (iOS en Android) en smartphone (iOS, Android, WindowsPhone en BlackBerry).
◾De folders worden aangeboden in verschillende branches of regio’s. Ook kan worden gezocht op product of winkel. De gebruiker kan via zijn persoonlijke instellingen zelf selecteren in welke aanbiedingen hij geïnteresseerd is.
◾Reclamefolder.nl is in 2006 opgericht door Robin Streng en Jeffrey van Rossum.
◾Mede-aandeelhouders zijn investeringsbedrijf H2 Equity Partners en de Reclamefolder.nl oprichters Robin Streng en Jeffrey van Rossum.

Gerelateerde berichten