Met een all-day marktaandeel van 30,6% (20-49 jaar) was zondag 3 mei de beste dag ooit voor BrandDeli. Het mediabedrijf was hiermee gisteren voor de eerste keer de grootste exploitant op de doelgroep 20-49 jaar. Ook op Mannen 20-49 jaar (35,2%), 20-34 jaar (33,6%) en 13-24 jaar (38,4%) was BrandDeli de grootste partij in de markt.
Het succes is grotendeels te danken aan de zeer goed bekeken KNVB Bekerfinale. Op het hoogtepunt keken er 2.209.000 mensen naar FOX (1.880.000 kijkers) en FOX Sports (329.000 kijkers). Nog nooit eerder keken er zoveel mensen naar een programma op een van de zenders van BrandDeli.
Over de hele wedstrijd had FOX een marktaandeel van 36%, waarmee de bekerfinale de best bekeken Tv-uitzending van de dag was, zo blijkt uit de gegevens van Stichting KijkOnderzoek (SKO). Met marktaandelen van 10,8% (20-49 jaar, all day) en 13,3% (Mannen 20-49 jaar, all day) was het ook de beste dag ooit voor FOX.
Op 20-49 jaar was FOX de tweede zender na RTL 4 en op Mannen 20-49 was FOX zelfs de best bekeken zender. [Radiowereld.NL]