Augustus recordmaand voor BrandDeli

Met een marktaandeel van 19,4% (20 t/m 49 jaar) is augustus de beste maand ooit voor BrandDeli. Ook in het primetime tijdvak* is met een marktaandeel van 11,8% een record neergezet. Ten opzichte van vorig jaar augustus is het primetime marktaandeel 5% gestegen.

Nickelodeon had een erg goede maand en was met een marktaandeel van 16,9% voor de tweede maand op rij de marktleider onder kids (6 t/m 12 jaar, 06:00-21:00 uur). Het kijkersprofiel van de zenders in het BrandDeli portfolio is goed terug te zien in de marktaandelen.

BrandDeli was wederom marktleider binnen de jonge doelgroepen 13 t/m 24 jaar (32,7% marktaandeel) en 20 t/m 34 jaar (24,7% marktaandeel). Op de doelgroep mannen 20 t/m 49 jaar werd met 21,1% ook het hoogste marktaandeel ooit behaald. Vanaf 1 oktober wordt de nieuwe zender Spike ook toegevoegd aan BrandDeli.

BrandDeli
BrandDeli is een mediabedrijf dat is ontstaan uit een samenwerking tussen Discovery Networks Benelux, Viacom International Media Networks en FOX International Channels. De organisatie representeert in totaal dertien lineaire en digitale TV-merken in Nederland: 24Kitchen, Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic Channel, Nickelodeon, Spike, TLC, WildHitz en Makers Channel.

Gerelateerde berichten