Het marktaandeel van de regionale commerciële zender Radio Continu groeide over de periode juli-augustus 2015 met mooie cijfers ten opzichte van de periode juli-augustus een jaar geleden.
De marktaandelen worden per provincie berekend voor alle radiozenders, onderzocht en gepubliceerd in het officiële NLO luisteronderzoek uitgevoerd door GFK. In de provincie Friesland is het marktaandeel volgens Radio Continu ruim 5 maal zo groot in de luisterdoelgroep 10+ en in de doelgroep 20-49 jaar is het marktaandeel ruim 7 maal zo groot vergeleken met dezelfde periode in 2014.
Niet alleen in Friesland, ook in Drenthe steeg het marktaandeel 10+ met ruim 16,7% ten opzichte van 2014. In de provincie Overijssel steeg het marktaandeel in de doelgroep 20-49 jaar met 44,5% vergeleken met dezelfde periode in 2014.
De luisteraars waarderen de programma’s van Radio Continu, dat blijkt ook uit de lengte van de luistertijd. In de doelgroep 10+ staat Radio Continu nu volgens het laatste onderzoek op de 1e plaats en in de doelgroep 20-49 op de 2e plaats van alle zenders in Nederland, zo meldt Radio Continu.
“We zijn opnieuw enorm blij met deze nieuwe cijfers, met onze unieke muziekmix in combinatie met regionale invulling en zoveel mogelijk mensen een plezier doen met Radio Continu, dat is waar we met het hele team elke dag ons uiterste best voor doen”, aldus Jans Koning en Harry Langenburg, de directie van Radio Continu. [Radiowereld.NL]