Beste aprilmaand ooit voor Discovery Networks Benelux

In april behaalde de zendergroep Discovery Networks Benelux een totaal marktaandeel van 6,2% in de doelgroep 20-49 jaar, een groei van 11% ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Mede dankzij de grote hoeveelheid premières weten de drie zenders de kijkers te bereiken en aan zich te binden.

Discovery Channel
Discovery Channel heeft in de maand april met 4,2% het hoogste marktaandeel ooit in de doelgroep Man 20-49 behaald. De mannenzender is hiermee de 8e zender in deze doelgroep. De maandag is de best scorende avond, met Moonshiners, Gold Rush en Gold Fever (dat deze week zijn première beleefde) als best bekeken series van de zender met een gemiddeld marktaandeel van 4,1%.

TLC
De vrouwenzender TLC sluit de maand april eveneens af met recordcijfers. Met een gemiddeld marktaandeel van 4,1% in de doelgroep Vrouw 20-49 groeit de zender 17% ten opzichte van april 2013. TLC is hiermee de 7e zender in deze doelgroep. De vrouwenzender behaalde ook een record in aantal kijkers (6+) voor één van haar programma’s: op zaterdag 19 april had: “Extreme Couponing All Stars” een gemiddeld aantal kijkers van 158.000 en een marktaandeel van 13%.

ID
Het derde vlaggenschip, de crime-zender ID behaalde in april een marktaandeel van 1,6% in de doelgroep Vrouw 20-49, een groei van 61% ten opzichte van vorig jaar. De gemiddelde kijktijd (onder de kijkers van ID) bedroeg in april 96 minuten per dag, de hoogste kijktijd van alle zenders in Nederland in de doelgroep Vrouw 20-49. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten