CNN populairste nieuwsbron voor zakenreizigers en toeristen

Geen enkele andere internationale nieuwszender wordt zoveel geraadpleegd als CNN door zakenreizigers en toeristen. Dit constateert het internationale onderzoeksbureau BDRC Group, dat onlangs het Media GPS Survey uitvoerde en daarin de trends onderzocht onder 9.9 miljoen wekelijkse internationale reizigers.

CNN populairste nieuwsbron voor zakenreizigers en toeristen Door onderzoek te doen onder internationale reizigers die boeken via online reisbureaus, traditionele reisadviseurs of corporate reisbureaus toonde de Media GPS Survey aan dat meer dan 50% van alle internationale reizigers gebruik maakt van CNN via TV of digitaal voor nieuws en informatie tijdens hun trips.

Dit is meer dan de BBC (43% bereik), CNBC (27%) en alle andere internationale nieuwszenders. De studie toont aan dat dit CNN publiek bestaat uit welvarende, frequente reizigers, jaarlijks goed voor bijna 42 miljoen internationale vliegreizen (zakelijk en privé) en 63 miljoen hotelovernachtingen (zakelijk), met een totaal vermogen van $1.7 miljard dollar.

“Deze studie onderscheidt zich op een interessante manier van traditionele onderzoeken omdat het moment van het boeken van een vlucht gebruikt wordt om het profiel en de gewoontes van de internationale reiziger te begrijpen en dit te combineren met de gegevens van hun reisplannen”, zo meldt CNN.

“Het geeft een helder beeld en uitgebreide data die we kunnen gebruiken om de trends te begrijpen onder het invloedrijke en welvarende publiek. Maar tegelijkertijd hoef je geen datawetenschapper te zijn om de twee belangrijkste conclusies uit dit onderzoek te begrijpen – dat CNN met afstand de meest gekozen nieuwszender is onder internationale reizigers en dat ons publiek zeer draagkrachtig is als het aankomt op professionele en privé -uitgaven.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten