Hoogste marktaandeel ooit voor BrandDeli

De zenders uit het portfolio van BrandDeli hebben in de maand juli 19,9% marktaandeel behaald, het hoogste marktaandeel voor BrandDeli ooit. Ook in primetime werd een nieuw record neergezet met 14,1% marktaandeel, een stijging van maar liefst 33% in vergelijking met vorig jaar.

Hoogste marktaandeel ooit voor BrandDeli Het is de tweede achtereenvolgende maand dat de BrandDeli-zenders een recordmarktaandeel behalen. De groei komt voort uit een goede performance van de tv-zenders 24Kitchen, BBC First, Comedy Central, Eurosport, FOX Sports, ID, MTV, Spike en TLC.

Daarnaast zitten ook Discovery, Fox, National Geographic, Nickelodeon en Viceland in het portfolio.

Voor 24Kitchen en Comedy Central was juli zelfs de beste maand ooit. Eurosport trok in juli veel kijkers met onder meer de Champions League kwalificatiewedstrijd Nice-Ajax, het tennistoernooi van Wimbledon en het EK vrouwenvoetbal. Op BBC First werden de series Father Brown en Midsomer Murders goed bekeken en op MTV trok Ex On The Beach: Double Dutch veel kijkers.

Ook voor kidszender Nickelodeon was het een erg goede maand. De zender was voor de zevende maand op rij marktleider in de jonge doelgroep 6 t/m 12 jaar, met 22,4% marktaandeel. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten