Eurozet, eigendom van de Franse mediagroep Lagardère, heeft na vier jaar de stekker getrokken uit Radio Zet Gold. Onder de naam Meloradio zijn sinds begin deze maand softpophits in plaats van 80’s en 90’s hits te horen te horen op de frequenties.
Radio Zet Gold startte op 1 juli 2013 op de frequenties van onder meer Planeta FM. Het station was via 23 FM-frequenties te ontvangen in 20 grote steden. Maar de mix van 80’s en 90’s hits bleek niet aan te slaan bij de luisteraars. Uit het recente luisteronderzoek bleek Radio Zet Gold slechts 0,7% marktaandeel te scoren, de helft van rivaal RMF Classic. En dat was te weinig.
Daarom besloot eigenaar Eurozet begin deze maand de stekker uit het zusje van Radio Zet, de nummer 2 van Polen, te trekken. Sinds 4 september is Meloradio te horen op de frequenties.
Meloradio brengt een softpop/easy listening format met hits van de afgelopen 50 jaar. Op de playlist staan onder andere Roberta Flack, Boyzone, Alan Parsons Project, John Paul Young, Whitney Houston, Bob Marley en Kim Carnes.
Ook is er ruimte voor Poolse artiesten. Het format doet sterk denken aan Sky Radio in de jaren ’90.
“Meloradio is nieuw op onze radiomarkt,” legt Eurozet baas Andrzej Matuszyński uit. “Het formaat bestond al in het buitenland, maar in Polen nog niet. Ik ben ervan overtuigt dat het nieuwe Eurozetproject in de smaak van de luisteraars zal vallen.” Meloradio mikt op de doelgroep 25 tot 59 jaar. [Radiowereld.NL]