Consumenten kiest nog steeds voor triple play pakket

De maandelijkse kosten blijven de belangrijkste reden voor consumenten om te kiezen voor een triple play aanbieder van internet, tv en vaste telefonie. Dat blijkt uit het Triple play Insights rapport van Telecompaper over het tweede kwartaal van 2017.

Hoewel kostengerelateerde redenen met 22 procent nog wel bovenaan staan, worden ze wel minder belangrijk. Het gaat bij kostengerelateerde redenen zowel om de maandelijkse kosten, als om promoties en acties.

Redenen die met tv (zoals aantal en soort zenders) of internet (bijvoorbeeld de snelheid) samenhangen, worden juist steeds belangrijker in de keuze voor een alles-in-1 aanbieder. Vaste telefonie wordt steeds minder belangrijk in het alles-in-1 pakket.

Per aanbieder zijn verschillen te zien in de redenen van aanschaf. Zo blijft bij Telfort het kostenaspect belangrijk, terwijl Ziggo wordt vooral gekozen vanwege tv-redenen zoals het aanbod van (extra) zenders. De hoge NPS van KPN lijkt een belangrijke rol te spelen in het feit dat bij KPN aanbieder gerelateerde redenen, waaronder het imago, het vaakst genoemd worden.

Triple play vaak in groter huishouden
Het gemiddelde triple play-huishouden bestaat uit 2,6 gezinsleden, iets groter dan het gemiddelde Nederlandse huishouden dat uit 2,2 gezinsleden bestaat. Veertig procent van de triple play huishoudens bestaat uit drie of meer gezinsleden. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten