SGP wil reclame voor overspel weren van publieke omroep

In 2014 luidde de kinderombudsman de noodklok over kinderen die steeds vaker in de knel komen bij een vechtscheiding. Vechtscheidingen neemt nog steeds toe. In 33% van alle echtscheidingen ligt de oorzaak in vreemdgaan. De SGP luid daarom wederom de noodklok. SGP-partijleider Kees van der Staaij pleit nu voor een verbod op reclamespotjes van Second Love en vergelijkbare sites bij de publieke omroep.

SGP wil reclame voor overspel weren van publieke omroep SGP-partijleider Van der Staaij is helemaal niet blij met de reclame van Second Love bij de publieke omroepen, waarin getrouwden worden aangespoord overspel te plegen.

De SGP pleit nu dat de publieke omroep vrij wordt van reclame voor overspel.

SGP: “In Nederland wordt door sommige bedrijven geld verdiend aan reclame voor vreemdgaan. Bepaalde datingsites richten zich zelfs nadrukkelijk op mensen met een relatie. Via grote reclamecampagnes roepen ze gehuwden op om overspel te plegen en hun geluk op het spel te zetten. Dit verwoest veel relaties en gezinnen.”

Onderzoek naar overspelreclames
De SGP liet eerder onderzoek doen door TNS NIPO. Daaruit bleek dat 70 procent van de Nederlanders dit soort overspelsites afkeurt. De meeste Nederlanders staan ook niet onwelwillend tegenover het aanpakken van overspelreclames.

Kees van der Staaij starte in mei 2015 een campagne ‘Ik ga voor trouw’ na. Dit kreeg veel bijval na een oproep in De Wereld Draait Door. Daardoor haalde de SGP in enkele weken via crowdfunding een ton op voor een billboardcampagne met een tegengeluid. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten