Wakker Dier start met radiospotjes aanval op restaurants (filmpje)

Stichting Wakker Dier gaat zich nu volledig toe leggen op de plofkip in de restaurants. Wakker Dier wil de plofkip nu ook van de menukaart. Als eerste wordt in deze campagne het Happy Meal van McDonald’s onder handen genomen.

Wakker Dier: “De meeste supermarkten zijn inmiddels goed op weg naar een betere kip. Maar op veel andere plekken wordt er nog volop plofkip verkocht. Zo staat het verrassend vaak op de menukaarten van restaurants, zo ook bij één van de grootste restaurantketens van ons land: McDonald’s.”

Volgens de organisatie zijn er nog maar weinig eetgelegenheden die kiezen voor diervriendelijkere kip. Wakker Dier roept de komende weken via radiospotjes consumenten op om heel kritisch te zijn op kip als ze ergens gaan eten.

Dankzij de eerdere campagne van Wakker Dier hebben diverse supermarkten de plofkip al uit de winkels gehaald. De stichting zet nu alles in op de vette hap van fastfood en hamburgerketen McDonald’s. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten