Mediaconcern CBS wil haar radiotak als zelfstandig bedrijf voortzetten. Dit liet CBS-baas Les Moonves weten in een interview met de sportzender Mighty 1090 in San Diego. Volgens Moonves is de radiotak dan beter af dan dat het onder een moederbedrijf valt, dat zich voornamelijk focust op video.
CBS zelf heeft namelijk besloten om de focus op video te leggen. Een essentiële beslissing volgens Moonves. “De wereld ontwikkelt steeds meer digitaal en steeds meer streaming. Voor ons ligt de sleutel bij video.”
“Radio is nog steeds een schitterende business,” aldus Moonves. “Dus is het onze bedoeling om het af te splitsen en als zelfstandig bedrijf, dat beter af is dan onder een conglomeraat als de onze dat meer gefocust is op televisie. Radio groeit veel minder snel dan video, maar we hebben 117 radiostations en denken dat het een uitstekend zelfstandig bedrijf zal zijn. We zijn dus niet van plan om de radiowereld in de steek te laten.”
Met 117 radiostations in 26 markten is CBS Radio één van de grotere aanbieders van commerciële radio in de VS.
Onder meer (W)CBS FM 101.1, WCBS Newsradio 880, 1010 WINS en WFAN in New York City zijn eigendom van het radiobedrijf, alsmede K-Earth 101 (KRTH), KNX 1070 en KROQ 106.7 in Los Angeles.
Of het nieuwe afgesplitste bedrijf CBS Radio blijft heten is niet bekend. Mogelijk komt de naam Infinity Broadcasting, zoals de radiotak tussen 1998 en heette, terug of komt er een nieuwe naam. [Radiowereld.NL]