Studio 21 op het Mediapark in Hilversum wordt overgenomen door Oseven. De evenementenlocatie van RTL wordt vanaf 1 juli inclusief de organisatie van de dinnershow Pandora overgenomen. Het besluit past binnen de nieuwe koers die RTL wil varen.
Dit besluit sluit aan bij de nieuwe groeistrategie, die RTL vorige week bekendmaakte, waarbij de behoeften en drijfveren van consumenten centraal komen te staan.
Het bedrijf laat de oude zendergerichte aanpak los en gaat voor een hechte relatie en directe interactie met zijn kijkers, volgers en bezoekers, via elk denkbaar kanaal en zelfs buiten het scherm.
De locatie Studio 21 in eigen beheer en de bijbehorende business gerichte activiteiten voor derden dragen daar niet aan bij volgens RTL. De focus van de live entertainmenttak van het mediabedrijf komt hiermee volledig te liggen op het bedenken, creëren en produceren van grote publieksevenementen.
Sjoerd van Schooten, managing director RTL Live Entertainment: “Ons portfolio van publieksevenementen is de laatste jaren enorm gegroeid. Het live contact met publiek sluit naadloos aan bij onze Fan Centric-groeistrategie, waarbij we een emotionele band willen opbouwen met kijkers, volgers en dus ook bezoekers. We zullen ons focussen op het uitbouwen van onze bestaande merken en het ontwikkelen van nieuwe inspirerende liveconcepten.” [Radiowereld.NL]