Lagardère verkoopt radiostations in Oost-Europa

De Franse mediagroep Lagardère heeft haar radiostations in Oost-Europa verkocht aan Czech Media Invest, het grootste mediabedrijf van Tsjechië. Het gaat om in totaal 14 radiostations in Polen, Slowakije, Roemenië en Tsjechië. Met de verkoop is een bedrag van 73 miljoen euro gemoeid.

Lagardère verkoopt radiostations in Oost-Europa Czech Media Invest van miljonair Daniel Křetinský hield zich tot nu toe alleen bezig met kranten en tijdschriften. Nu zijn de vleugels uitgestreken naar de radiowereld en zijn de eerste 14 stations aangekocht.

In Polen gaat het om de radiozenders Radio Zet, ChilliZet, Radio Plus, Antyradio en het onlangs gestarte Meloradio. Tezamen bereiken deze stations dagelijks bijna negen miljoen luisteraars.

Europa 2 in Slowakije behoort nu eveneens tot de portfolio van Czech Media Invest. Deze zender bereikt dagelijks 300.000 luisteraars.

In Roemenië zijn Virgin Radio, Europa FM en Vibe FM gekocht. De drie zenders zijn goed voor meer dan 2,1 miljoen luisteraars per dag.

Tenslotte behoren Frekvence 1, Evropa 2, Radio Bonton, Dance Radio en Radio Zet in Tsjechië nu ook tot Czech Media Invest. Zij vertegenwoordigen ruim 1,6 miljoen luisteraars per dag. 

Lagardère heeft de radiozenders verkocht omdat het zich voornamelijk nog wil richten op thuisland Frankrijk. Hier is Lagardère actief met diverse tijdschriften tv-zenders en de radiozenders Europe 1, Virgin Radio en RFM. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten