De Hilversumse mediabedrijven YPCA, De Radiofabriek en Radiocoach starten onder de naam ‘The Radio Project’ een nieuw project, waarbij een groep van 10 jongeren van 16 tot 21 jaar de opdracht krijgt om binnen een half jaar te gaan bouwen aan het radiostation van de toekomst.
‘The Radio Project’ heeft als doelstelling om op een unieke manier jong multimedia talent tot ontwikkeling te laten komen. Het project kent dan ook een eigentijdse en disruptieve aanpak.
Binnen het project worden zo min mogelijk regeltjes opgelegd aan de jongeren. Ze krijgen van de initiatiefnemers een volledige vrijbrief om te gaan bouwen aan hun ideale radiostation. Het project eindigt op 1 januari 2019.
Lars Schotanus, van YPCA, De Radiofabriek: “De kernvraag die aan ons project vooraf ging was: luisteren jongeren in 2020-2025 überhaupt nog naar de radio? Daarnaast loopt natuurlijk al jaren de discussie hoe adverteerders jongeren in de toekomst nog kunnen bereiken?
Vanuit ‘The Radio Project’ bieden we hopelijk straks de antwoorden, maar bieden we in elk geval het umfeld om de ultieme radio innovatie tot z’n recht te laten komen”.
In de maand juli vinden vervolgens verschillende selectiedagen plaats op het Media Park in Hilversum. Door een jury wordt uiteindelijk de definitieve selectie gemaakt van de groep jongeren die vanaf begin september aan ‘The Radio Project’ mogen gaan deelnemen. [Radiowereld.NL]