De tien commercials die de kwartaalwinnaars zijn van het derde kwartaal van 2018 zijn bekendgemaakt. Ze maken allemaal kans op de Ster Gouden Loeki 2018. Hieronder in alfabetische volgorde:
– Ben met ‘Beter in bed‘
– Calvé Pindakaas met ‘Lieke‘
– Douwe Egbert met ‘Douwe Egberts 265 jaar‘
– Heineken met ‘Now You Can | Parking’
– Jumbo met ‘Relax, het is zomer‘
– KPN met ‘Videobellen‘
– Lidl met ‘Lidl Green Bag’
– Old Amsterdam met ’t Borrelt in de stad‘
– PLUS met ‘Goed eten is samen eten’
– Ziggo met ‘Neem je TV lekker mee met Ziggo Go’
De 23 Ster Gouden Loeki winnaars van de afgelopen jaren
KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010), T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011), Telfort ‘Lekker lang bellen’ (2012), a.s.r. ‘Olli’ (2013), KNGF met ‘Buddyhond’ (2014), Albert Heijn ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ (2015), Jumbo ‘Helemaal Kerst met Jumbo’ (2016) Albert Heijn met ‘Appie Christmas’ (2017)
Hoe werkt de Ster Gouden Loeki?
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste, populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials zijn opnieuw aan een onafhankelijk panel van GFK voorgelegd, met als resultaat deze mooie top 10. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50% bepaald door het publiekspanel en voor 50% door het Nederlands publiek. [Radiowereld.NL]