Mindshare: Spotify vergroot de impact van je radio-campagne

Mediabureau Mindshare, het grootste mediabureau van Nederland, heeft de resultaten van een onderzoek naar de toegevoegde waarde van Spotify in de radio-mix. de belangrijkste uitkomst van het onderzoek, bekendgemaakt.

Advertenties op Spotify hebben een grotere impact dan dezelfde advertenties op reguliere radiozenders. Het is de eerste keer dat in Nederland op deze schaal de effectiviteit van adverteren via radio en Spotify onderzocht is.

Naast deze hogere impact toont het onderzoek ook aan dat Spotify 6% bereik toevoegt aan een gemiddelde radiocampagne, met een totaal bereik van 16%. Het platform is verder ook geschikt om millenials te bereiken. Toegevoegd bereik van Spotify is 10% onder deze doelgroep en Spotify heeft minder contacten nodig onder deze doelgroep om impactvol te zijn.

Mariette Huber, audio lead NL bij Spotify. “Met dit onderzoek hebben we kunnen aantonen dat Spotify naast toegevoegd bereik ook impact heeft. Hiermee hopen we een verschuiving te kunnen realiseren van radio planning naar digitale audioplanning.”

Voor het onderzoek zijn 9 campagnes van merken uit verschillende productcategorieën geëvalueerd, waar zowel reguliere radio als Spotify is ingezet. Hierbij is gebruik gemaakt van passieve meting zodat precies kon worden nagegaan of iemand contact had gehad met de campagne op Spotify en met welke frequentie. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten