NPO scherpt werkwijze aan voor weggeven kaartjes popconcerten

De publieke omroep heeft begin dit jaar de regels aangescherpt voor acties bij de publieke radiostations, waarbij kaarten voor concerten van artiesten worden weggeven. Op deze wijze onstaat er geen enkele schijn ‘van dienstbaar zijn aan commerciële belangen van derden’ volgens de NPO.

NPO scherpt werkwijze aan voor weggeven kaartjes popconcerten Het Commissariaat voor de Media (CvdM) heeft aan de NPO een last onder dwangsom van 500,000,– opgelegd omdat het zogeheten dienstbaarheidsverbod bij enkele acties van Radio 2 en 3 FM in het verleden zou zijn overtreden.

NPO: “We zijn van mening dat deze acties uitsluitend een redactioneel doel dienden om luisteraars op een passende wijze te informeren, te binden en te betrekken bij de zenders en de muziek die daarop te horen is. De NPO wil dit oordeel dan ook juridisch laten toetsen.

Daarnaast is er voor gekozen om voor een uitspraak van het CvdM de werkwijze van de acties aan te passen zodat er geen enkele twijfel bestaat of zenderbrede radio acties van de NPO binnen de mediawet passen. Hier is het CvdM van op de hoogte gesteld en de nieuwe werkwijze is ook met hen gedeeld.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten